Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hanick

Asi jsem mimozemšťan...

protože těžko chápu potřebu zdravého mladého člověka si něco šlehnout. Mám nezlomné přesvědčení, že téměř 100 % z nich sáhne po drogách ze zvědavosti, také proto, že je to "in" nu a v neposlední řadě nastupuje heslo dnešní doby "užít si - třeba za každou cenu". Proto také kroutím hlavou nad tím, že se společnost k drogařům staví jako k nemocným pacientům. Položme si otázku: Jak porovnat mladého jedince s vrozenou srdeční nebo ledvinovou poruchou, či jinou nemocí obdařeného, kterou si nepřivodil svévolně, s rozpíchaným chudákem, který si svou závislost přivodil záměrně a při plném vědomí? Jsem šťastný člověk. Nikdy jsem nemusel v životě sahat po pomůckách typu extáze, hérák, mariánka nebo pervitin. Zčásti k tomu přispívaly uzavřené hranice - je vidět, že na všem negativním se něco pozitivního najde. Dalším kladem byla povinnost pracovat. (Až sem slyším výhružná zavrčení). Vida! Platí i opačné přirovnání! Získali jsme demokracii a otevřeli se světu.

Vážení - automaty nic nevyřeší.

0/0
13.10.2009 21:04

BlackAnonym

hezké

Musím pochválit autoraR^

Je to dobře zpracované. Řešení mi přijde zajmavé a teoreticky funkční.

Jenom si dovolím jednu výhradu. Rozhodně bych nepočítal s tím, že narkoman(Předpokládám, že cíl mají být hůavně konzumenti heroinu a pervitinu) bude chodit do práce. To bohužel nevidím jako reálné.

Děkuji za článek.

0/0
9.10.2009 17:19

neurol23

souhlas

R^

0/0
7.11.2008 13:35

neeu!

hmmm...

To nezní špatně...

http://www.snc.cz/denik.php

Odehráli jsme vcelku podařený koncer v Rock Café. Napříště bychom chtěli některé aspekty našeho hraní ještě vylepšit - momentálně mezi námi kolují videonahrávky našich koncertů a společně bádáme, na co se zaměřit především. Osobně mi přijde, že se pořád trochu "stydíme" - myslím, že bychom se mohli víc odvázat a víc zatlačit na pilu. Trocha arogance není někdy od věci :-)..    KDE SE TEDY STALA CHYBA...?

http://www.halonoviny.cz/index.php?id=64294

0/0
22.8.2008 21:03

Achyleos

To ma byt vtip?

Delate si srandu? Prodavat treba Pervitin, Koks, Crack, LSD a podobne? 

0/0
4.8.2008 8:54

janmacuch

Re: To ma byt vtip?

Srandu si opravdu nedelam. Jake je vase reseni? Nakladne udrzovat status quo donekonecna? Vyhrat neexistujici "valku s drogami" at to stoji co to stoji? Cim by vas jako jedince ohrozil legalni prodej LSD?

0/0
4.8.2008 12:25

dr.Radarius

Re: Re: To ma byt vtip?

Vidite, takto uvazuje bezny clovek. Heroin? proboha! Ted tu existuje jakysi Vami zminovany status quo kdy drogy jakoby neexistuji. A pro 99% lidi je nepripustna moznost ze by bylo mozno koupit heroin v jakesi obdobě lekarny ci coffeshopu. Sice dneska ta moznost taky existuje. A sice koupit ho o 20 metru vedle od toho opalenyho pana. Akorat 10x-15x predrazeny, riznuty omitkou ci prasekm na prani. S tim ze prachy jdou mafii a ne na lecbu zavislych.

Jiz mam vyzkouseno ze pokud zacnu diskutovat na toto tema takrka s kymkoliv. Jsem schopen ho do 15 minut presvedcit o moznosti teto cesty.

0/0
4.8.2008 15:49

janmacuch

Re: Re: Re: To ma byt vtip?

Budeme asi muset diskutovat co nejhlasiteji. Snad tech 15 minut argumentace zabere u co nejvice lidi... R^

0/0
4.8.2008 15:53

BoboHml

Re: Re: Re: Re: To ma byt vtip?

LSD může být užíváno za různými účely, s kterými korespondují rozdílné dávky. Dnes nejčastější je rekreační užívání, pro které je ideální dávka pod 100 gama (1 gama = 1 mikrogram), což odpovídá jednomu a méně tripu. V tomto množství LSD způsobí zesílení hlavně vizuálních a sluchových vjemů. Objevují se lehké halucinace jako stíny, různé kouře, vzory na zdech, nevýrazná aura okolo lidí atd. Vše může získat jistý tekutý charakter. Vnímané zvuky nabývají mnohoznačnosti a je možné je zcela prožívat

Někdy může naopak dojít k situaci, kdy je extrémně nepříjemný - pak je nazýván bad trip. Člověk může pod zesilujícím vlivem LSD dospět k hluboké existenciální krizi. Mohou následovat nezvladatelné deprese a celkové zhnusení vlastní existencí. Jindy se může objevit nekontrolovatelná paranoia, strach o vlastní život. Strach, že tělo vypovídá své funkce a hrozí exitus. Stihomamy doprovázené děsivými vizemi. Člověk chce za každou cenu utrpení ukončit.

0/0
4.8.2008 16:05

janmacuch

Re: Re: Re: Re: Re: To ma byt vtip?

Mozna je to jen ma neinformovanost, ale podle me dostupnych zdroju se pripad suicida v intoxikaci naposledy stal v sedesatych letech. Nechci tim bagatelizovat rizika drog, ale jestlize je nekdo dost silny a dost zodpovedny, proc mu branit? Ja osobne drogy za prinos nepovazuji a nebral bych je, ani kdyby byly legalni. Neznamena to ale, ze si mohu uzurpovat pravo zakazovat je ostatnim podle principu "kdyz ne ja tak nikdo". Ovsem informace, kterou jste uvedl by se hodila na pribalovy letak LSD. Kazdemu by doslo, ze jit na trip ma jit se strizlivym pruvodcem, ktery v nejhorsim sezene pomoc. Mozna by se hodil i piktogram se dvema pandulaky s znichz jeden by mel misto obliceje spiralu :-) Velmi dobry clanek o teto droze najdete v Respektu online - http://www.respekt.cz/clanek.php?fIDCLANKU=141&fIDROCNIKU=2006&mid=0

0/0
5.8.2008 11:12

neeu!

Re: To ma byt vtip?

Milý Achyle, Vy se tak trošku bojíte sám sebe, nemám pravdu? Vaším slabým místem není pata, ale vůle...co kdyby Vám Crack někdo nabídl v akci 3+1 ZDARMA... Nebo umíte svůj výkřik doplnit o skutečný argument? Udělejte si, prosím, na nás, zastánce alternativního úhlu pohledu na drogovou problematiku, 5 minutek...

0/0
4.8.2008 20:55

Yurek

Výborné.

Humanisti vás sežerou autore. Ovšem já se domnívám, že máte pravdu.

Hezký den.

0/0
3.8.2008 17:05

janmacuch

Re: Výborné.

jj, pry uz si brousej zuby :-) Take Vam preji hezky den...

0/0
3.8.2008 22:59

dr.Radarius

Autorovi

O tomhle reseni jsem jiz kdysi take psal clanek. Sice ne tak pekny, dlouhy a s celkovou literrani kvalitou. Tedy s resenim souhlasim, plne se ztotoznuji. ALE bohuzel musim konstatovat ze nic takoveho nikdy nevyjde. Jednak protoze politici se tohoto reseni boji jako cert krize. Druhak je tu moc mafie a policie, nekdy jedno jest. O mafii a o schopnosti uplatit spravne lidi na spravnych mistech nema cenu diskutovat. U policie je verejnym tajemstvim, ze znacnou cast zabavenych drog rozpousti zpet na trh. A ze by se Komorousova rychla rota zbavila dobrovolne nemaleho ryta je nemyslitelne.

0/0
3.8.2008 11:43

janmacuch

Re: Autorovi

Alespon si jeste muzeme snit na blogu... :-)

0/0
3.8.2008 23:01

dropa

Re: Autorovi

R^:-©[>-]

0/0
4.8.2008 10:29

František Volný

Všem rozumbradům

Dříve než zlegalizujeme drogy (címž se všechno vyreší, a protože nejsem naivní, vím, že ve strukturách EU to bude otázkou chvilky) by bylo možná dobré se podívat, jak dobře se mají země, kde nevyhazují zbytečné miliony za harm reduction: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/20.07.2008/20456221522-21:15-2-chceme-jeste-zit.html

Je čas na změnu! Konec trapně nízkým číslům o výskytu HIV a žloutenek. Kdo jen trochu chce, informace si najde. 

A nakonec test pro bystré hlavičky: Která droga způsobuje ve společnosti nejvíce hmotných a nehmotných škod

0/0
1.8.2008 21:54

neeu!

Re: Všem rozumbradům

Jako Rozumbrada s Bystrou Hlavičkou si dovoluji zaslat správnou odpověď na Váš prudce záludný pidikvíz:

ve společnosti nejvíce hmotných a nehmotných (i Vy ffftipálku) škod způsobuje droga zvaná HLOUPOST. Prosím, Františku - nechť je Vám toto téma raději Volný a neprskejte nadále na ostatní... Děkuji.

0/0
4.8.2008 20:47

František Volný

Re: Re: Všem rozumbradům

Ano, máte pravdu. Omlouvám se, že jsem Vám narušil diskusi.

0/0
7.8.2008 18:55

petr kalina

tristni zurnalistika a obcanska nezodpovednost jana macucha2

komentar k samotnemu obsahu: nase vlada a instituce transparentnosti opravdu neoplyvaji a je tezke se zorientovat. nejsem odbornik, ale mam k problematice docela blizko. jiste vim dve veci: 1) progressive jsou poctivi, pracoviti (a spatne placeni) lide, kteri se snazi delat svou praci dobre a veri ji. 2) dvojrole jardy karhanka nabizi prostor ke spekulacim, kazdopadne podobnych stretu zajmu je v drogove problematice mnoho a na daleko vyssich mistech a ne z rad progressive a mozna prave proto jinak nemuze..

0/0
1.8.2008 15:23

janmacuch

Re: tristni zurnalistika a obcanska nezodpovednost jana macucha2

Ne nase vlada, ale prave obsanska zdruzeni nejsou transparentni. Ve vladnich dokumentech byla cisla, o kterych se na strankach jednotlivych sdruzeni nikde nedoctete. Dvojrole pana Doudy, pani Richterove - Teminove a pana Karhanka jsou asi nevyhnutelne, ale neznamena to ze to je dobre. Verim ze pracovnici progressive odvadeji dobrou praci v K-centru a urcite i nekde v terenu. U automatu vsak ne. Verim tomu, ze jsou placeni hure, nez by zaslouzili. Mozna povazujete za nefer, ze mate prostor jen pod clankem. Presunme tedy sikusi o patro vyse. Muj mail mate, tak mi poslete sva vyjadreni, opravy ci polemiky a ja je radostne pridam pod clanek. Pridejte prosim odpovedi na nasledujici otazky:

1) Ma automat Nonstop 24 potencial vydelavat? Kdo by pripadny vydelek inkasoval?

2) Jak konkretne prospiva provoz automatu spolecnosti a povazujete naklady, ktere na jeho nakup danovy poplatnik vydal za umerne tomu co dostane zpet?

3) Myslite, ze legalizace jak jsem ji v clanku nastinil by byla resenim?

0/0
1.8.2008 15:50

petr kalina

tristni zurnalistika a obcanska nezodpovednost jana macucha

tento clanek se tvari, ze predklada vecnou, nestrannou a odbornou analyzu stavu harm reduction v praze - jak take napovida odborne znejnici "podtitul". a v tomto rouse berancim vysila do sveta alarmujici sdeleni a obvineni. ctenari, obcane, budte kriticti a nenechte se zmanipulovat!!

k objektivite a odbornosti sdeleni mnoho chybi - relevantni informace, statistiky, trendy, srovnani vysledku/nakladu progressive/sananim/drop-in srovnani s jinymi mesty, staty.., nazory a vysvetleni zucastnenych/obvinenych. vyvozovani zaveru je nedusledne a tendencni ("potkal jsem dva duchodce v bmw - tak to jsou asi duchodci bohati, snizme tedy duchody na polovinu). domnivam se, ze by se autor jako clovek s ambici ovlivnovat verejne mineni mel do tematu ponorit hloubeji a byt zodpovednejsi, jinak neni o nic lepsi, nez ti, do kterych se strefuje.

0/0
1.8.2008 15:22

janmacuch

Re: tristni zurnalistika a obcanska nezodpovednost jana macucha

Článek nemá facies, nemůže se tedy nijak tvářit. Článek je suma textu k určitému tématu. Tento článek není nezávislou analýzou, ale vyjadřením názoru autora, proto je umístěn na blogu a ne na titulní stránce novin. Soudě podle reakcí se s autorem mnoho čtenářů ztotožňuje. Většina negativních reakcí zaznívá od potrefených hus.

Občanská nezodpovědnost je velmi roztomilý termín. Je ode mne, jako od občana, nezodpovědné, že se ptám, co se děje s mými daňovými penězi? Je ode mne nezodpovědné, když poukazuji na nedostatky? Je nezodpovědné, že přemyšlím o lepších alternativách a snažím se o nich diskutovat? Pane Kalino, vím, proč jste tento komentář potřeboval a musel napsat, ale je mi líto, nemáte pravdu. Jsem velmi zodpovědný občan.

0/0
4.8.2008 13:12

janmacuch

Re: tristni zurnalistika 2

Má žurnalistická důslednost je limitována tím, že mám jiné povolání a toto je jen koníček s vymezeným časovým prostorem. Přesto si myslím, že kdyby byli provozovatelé automatu alespoň tak důslední jako já, nenašel bych v okolí jedinou stříkačku. Vám, jako tvůrci jejich webových stránek, zase připisuji k tíži absolutní nedostatek infomací, které z nich lze získat.

0/0
4.8.2008 13:12

neeu!

Re: Re: tristni zurnalistika 2

R^  R^ R^   A teď se, pane Kalino, všichni těšíme na Vaši odpověď. Takže...? :-)

0/0
4.8.2008 20:35

janmacuch

Re: Re: Re: tristni zurnalistika 2

Mozna by pan Kalina mohl prihodit zajimavou informaci, zda nahodou ten clen kapely S'N'C knourajici nad zlym osudem zneuznaleho umelce v bolsevickem platku: http://www.halonoviny.cz/index.php?id=65366

neni zrovna on? :-):-):-) 

0/0
22.8.2008 14:11

neeu!

hmmmm...

To nezní špatně...

http://www.snc.cz/denik.php

Odehráli jsme vcelku podařený koncer v Rock Café. Napříště bychom chtěli některé aspekty našeho hraní ještě vylepšit - momentálně mezi námi kolují videonahrávky našich koncertů a společně bádáme, na co se zaměřit především. Osobně mi přijde, že se pořád trochu "stydíme" - myslím, že bychom se mohli víc odvázat a víc zatlačit na pilu. Trocha arogance není někdy od věci :-)..    KDE SE TEDY STALA CHYBA...?

http://www.halonoviny.cz/index.php?id=64294

0/0
22.8.2008 21:05

neeu!

A ty texty...

Kanibalismus s lidskou tváří... Trochu bych parafrázoval "Kaliče" - amatérismus se svinskou tváří (viz. výše). Nemůžu si pomoc - podávat pravici mladé levici prostě nebudu! No, Mistr se neozývá, ukončím faulování. Obrázek o perfekcionistovi už stejně mám...

0/0
22.8.2008 21:12

chroustík

Problém u některých

tzv. neziskových organizací je jejich "management" Čili ředitel, zástupce, tiskový mluvčí, poradce, koordinátor, manažer. Tyto funkce spotřebují dost a dost.

0/0
1.8.2008 10:04

janmacuch

Re: Problém u některých

Zda se, ze v pripade organizace, kterou zde zminuji, mate absolutni pravdu.

0/0
1.8.2008 11:00

jejule

Re: Problém u některých

jen abych si ujasnila ze se nepletu - mluvime tu vsichni o panu Karhankovi z progresyyvu? :D:D:D

tak to je dobrej model neziskovosti... a pak ze v socialni praci clovek nevydela :D:D:D

0/0
1.8.2008 13:06

Hail Eris

karma

R^

asi neni co dodat

0/0
31.7.2008 20:17

janees

dotaz na autora

Jako pracovnice K-centra jsem si nemohla nevšimnout celkem neobvyklých autorových znalostí v oblasti problematiky harm reduction a drog vůbec. (teď nemluvím o pokusu proniknout do systému dotací, ale o odborném přehledu) Kde jste k nim přišel? :-)

0/0
29.7.2008 12:17

janmacuch

Re: dotaz na autora

S trochou zakladniho rozhledu se da v dane problematice zorientovat celkem rychle, snad jsem vas a vase kolegy nepopudil nejakymi hrubymi nepresnostmi.:-)

A rozklicovani dotaci je matematika pro ZS.

 A ted dotazy na tazatelku, kdyz jste z oboru: 1 Co si myslite o instalacich prodejnich automatu na jehly? 2 Pokladate za spravne, ze protidrogovy koordinator a je zaroven reditelem nezziskovky, ktere zadava zakazky? 3 Souhlasite a s hypotezou, ze legalizace drog a dusledna regulace prodeje a zachazeni by byla ucinejsi a levnejsi politikou harm reduction? 

0/0
29.7.2008 12:57

janees

Re: Re: dotaz na autora

1. nic moc, vzhedem k tomu, že naše naše KC není v Praze, takže se nás to až tak netýká. Ale také moc nechápu princip, když se za jehly musí platit stejně jako v lékárně a nemusí se tam vracet použité...každopádně klientela v Praze je trošku jiná než u nás (my máme minimum opiátových klientů) a má svá specifika.

2. Do tohoto vůbec nevidím, takže no coment. Ale asi by to tak být nemělo.

3. Dost dobře si to neumím představit.

0/0
29.7.2008 13:54

janmacuch

Re: Re: Re: dotaz na autora

diky za odpovedi:-)

0/0
29.7.2008 15:56

skydream

Re: Re: Re: Re: dotaz na autora

k legalizaci: vzdusny zamek. musite se na svet divat pragmaticky. spravedlive by to bylo. alkohol je spolecensky mnohem skodlivejsi nez marihuana nebo treba lsd ci houbicky... ale tabakove koncerny, mafie, a hlavne usa kde si kazdej druhej blbec stavi kampan na protidrogove politice nedovoli jakekoliv vetsi uvolneni drogoveho trhu. maximum dosazitelneho je holandsky model. a i tam uz opet pritvrzuji neb je zacala obtezovat dorgova turistika... tudiz myslim neprodavaji cizincum ale nejsem si jisty.

pro legalizaci opiatu rozhodne nejsem.

0/0
1.8.2008 12:51

janmacuch

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na autora

Me osobne by se libil svet, kde drogu nejsou vubec. Prestal jsem kourit a kdyby zmizel alkohol, asi mi taky chybet nebude.To je vzdusny zamek. 

Predstava, ze jako mozna uz ted budou hlavnimi dodavateli lekarny, ale vse bude probihat legalne, bez napojeni na mafie a s podporou bezpecneho uzivani a resocializace, takova predstava mi jako vzdusny zamek nepripada. Je to velmi dlouha cesta, mozna slepa, ale zaslouzi diskusi. Soucasna drogova politika je v rezii stran, kterym vyhovuje status quo, protoze pro ne znamena nejvice benefitu. Vysledkem jsou pak projekty, ktere s obecnym blahem nemaji nic spolecneho a presto jsou financovany z rozpoctovych prostredku.

0/0
1.8.2008 13:38

Aglája Vopajšlíková

Konečně objektivní názor

Obsah článku je skvělý. Nápad s automaty na injekční sady je, pokud je za úplatu, k ničemu. Je jen otázka času, kdy feťáka napadne automat zničit, a vzít celý jeho obsah (sady i peníze). Pokud by někdo vymyslel automat, který novou stříkačku s jehlou vydá ne za peníze, ale za použitou stříkačku, pak by to význam mělo, takto je to jenom malá domů. A že mají feťáci léčení zdarma pomíjím.

Dávám karmu.

0/0
29.7.2008 8:46

janmacuch

Re: Konečně objektivní názor

Automat, ktery strikacky take vybira jiz existuje. Jenze nepozna jestli predmet v nem je strikacka nebo neco jineho, takze to o moc lepe nefunguje.

Rekl bych, ze by pro fetaka bylo vyhodnejsi nicit automaty jine, tenhle vypadal dost robustne, pocita trosku se svou klientelou a provozovatel si sve zisky chrani :).

0/0
29.7.2008 11:25

Xavier-xxx

HELLO

Od svých 16 kouřim marihuanu občas si s kámošema zašňupu koks,ale nikdy jsem nebyl na tolik psychicky slabej,abych šáhnul po jehle....ten kdo aplikuje nitrožilně jsou hlavně slabší jedinci...to je fakt.

0/0
29.7.2008 8:39

janmacuch

Re: HELLO

Nitrozilne si aplikuji uzivatele opiatu, aby udzeli krok s navykem a "pernikari" ktere to tak vic bavi. S vasi volbou drog na vas cihaji jina rizika. Zvysena pravdepodobnost propuknuti schizofrenie z casteho huleni a riziko nepekne zavislosti na kokainu. Krome toho, ze to neni levna sranda s sebou kokainismus prinasi spoustu psychoz a zdravotnich problemu.

0/0
29.7.2008 11:11

skydream

Re: Re: HELLO

mate sice encyklopedicke znalosti ale nepresne.

marihuana hrozi propuknutim schizofrenie jen u tech co k ni maji dispozice a i tak se mi to zda vedecky nedokazane,. u tech se da rict ze by pravdepodobne propukla tak jako tak ( napr krizova psychicka situace...rozvod, umrti...co ja vim )  co se tyka kokainu tak pokud je dany clovek uzivatel marihuany tak urcite nema dost penez na uzivani kokainu ktere by predstavovalo nejake vetsi rizika nez to ze prestoupi na pervitin. neb pomer cena vykon vychazi jednoznacne pro pervitin. ovsem to same plati pro jedovatost a pro destrukci organismu...

0/0
1.8.2008 12:47

janmacuch

Re: Re: Re: HELLO

Dispozici pro propuknuti schizofrenie ma vysoke procento popula. Nemoc propukne jen u zlomku z nich. U pravidelnych a silnych kuraku je procento propuknuti takrka shodne s procentem dispozice. Mame tedy dva pruchody dvema spousteci. Dispozice a spoustec.

Je li, hypoteticky, dispozice u 20% populace a spoustec ji filtruje vyskyt rozvinute poruchy na 5%, budou-li vsichni v populaci nestridme konzumovat marihuanu, zvysi se vyskyt schizofrenie na dejme tomu 19.5%. Cisla jsou vymyslena pro snadnou ilustraci. Ale na problem ukazuji.

0/0
1.8.2008 13:32

hanick

Re: HELLO

tedy jsem přečetl reakci silnějšího jedince.....zírám.:-)

0/0
13.10.2009 20:28

Karla Mrackova

jediné řešení

je drogy legalizovat a prodávat stejně jako se prodává alkohol a cigarety. Jen vybrat zpúsob prodeje. Prohibice ukázala důsledky zákazů. Navíc je jen úsmněvné, že jsou lidé kteří horují proti feťákům a večer se zlijí tak, že se nejsou schopni ovládat. Tímto způsobem by se významně omezil zisk různých mafií a asi i pouliční kriminalita.

0/0
29.7.2008 8:02

Pouchetty

Re: jediné řešení

To je sice hezký názor, ale například v Amsterdamu se to kapku vymklo a stáhli se tam uživatelé nejen měkkých drog, ale všeho možného svinstva, silně narostla kriminalita a je to obecně problematické. Tento krok by fungoval, kdyby ho například najednou zavedla celá EU, o čemž lze (i vzhledem k síle křesťanských a  socialistických stran v EP) s úspěchem pochybovat :(

0/0
29.7.2008 10:06

MIR80

Jehly v lekarne

Dekuji za primy clanek. Ale dovolim si nesouhlasit s jednou veci.

Vite proc "nevrle magistry" nechteji prodavat narkomanum jehly ? Bezte na jednu nocni do lekarny a plne ty duvody pochopite. Lekarna ma byt mistem, kde si clovek koupil leky a zdravotnicke potreby. Nikoliv mistem, kde se zacnou schazet fetaci a loudit na magistrach inzulinky. 1. Holka za terou je tezko z lekarny vystrnadi 2. Strazny co tam je moc pravomoci take nema 3. Policii to nijak vyrazne nezajima 4. Magistra nestudovala VS proto, aby se stala de facto zamestnancem DropIn centra. 5. Vam by bylo prijemne prijit v noci do lekarny pro lek pro dite a videt, jak magistra vam dava lek pro Vase dite stejnyma rukama jako predtim brala penize od narkomana ?

0/0
29.7.2008 7:26

janmacuch

Re: Jehly v lekarne

Mate pravdu, ze pro zamestnance lekaren neni prace s narkomany zadny med. Narazim ale na situaci, kdy jsem pred nejkym casem potreboval jehlu na ilustracni fotku - pres den jsem prisel do lekarny, velmi slusne oblecen, a pozadal pani magistru o inzulinku. Premerila si me neprijemym pohledem a odmitla ji prodat.

a jeste k bodu 4. to je takova zapeklitost - taky nestudovala VS aby prodavala kremy na celulitidu a make-upy v nakupnim centru. To pro praci s narkomany muze sve vzdelani vyuzit lepe. (a nemam na mysli stat se "varicem"):-)

0/0
29.7.2008 11:21

MIR80

Re: Re: Jehly v lekarne

Tomu se docela divim, protoze magistry vetsinou "stamgasty" dobre znaji. Ohledne prodeje kremu na celulitidu.. To jsou jen obchodnici, kteri vychvaluji neco o cem v podstate nemusi nic vedet. Ohledne vyuziti vzdelani pro praci s narkomany se asi zcela neshodneme, protoze jak ja, tak pritelkyne mame vuci narkomanum pomerne nekompromisni a vyhraneny nazor. Myslim, ze kdyz byste se zucastnil nekolika nocnich sluzeb v centru vetsiho mesta, tak budete tento nazor sdilet take. Tim ale nejak samozrejme nechci snizovat kvalitu clanku, ktery je napsany vyborne.

0/0
29.7.2008 12:32



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.